Silkroad-online forum
Świat gry
Świat gry jest wzorowany na historycznym Jedwabnym szlaku łączącym Chiny z Europą. Twórcy gry nałożyli na wirtualny Jedwabny szlak elementy fantasy oraz stworzyli bohaterów, w których wcielają się gracze.
Rozwijanie postaci
W trakcie zabijania potworów (mobów) oraz wykonywania zadań (quest) postac otrzymuje punkty doświadczenia (exp) oraz punkty umiejętności (SP).
Każda postać posiada 2 posdtawowe statystyki - siłę (Str) oraz inteligencję (Int). Int zwiększa punkty magii postaci (MP), Str zwiększa punkty życia (HP). Po zdobyciu określonej ilości expa postac otrzymuje kolejny poziom (lvl), za co otrzymuje +1 Str, +1 Int oraz +3 punkty do rozdania według woli gracza. Lvl postaci jest ograniczony do 80.
Każda postać ma dostęp do wszystkich umiejętności. Umejętności są podzielone na następujące klasy:
* Umiejętności broni (Weapon)
o Bicheon - umiejętności wspierające walkę bronią jednoręczną i tarczą
o Heuksal - umiejętności wspierające walkę bronią dwuręczną
o Pacheon - umiejętności wspierające walkę łukiem
* umiejętności magiczne (Force)
o Fire - magia ognia, umiejętności zadające największe magiczne obrażeń oraz zwiększające obrażenia fizyczne
o Lightning - magia błyskawic, umiejętności zwiększające szybkość postaci oraz obrażenia magiczne
o Cold - magia lodu, umiejętności zamrażające przeciwników oraz zwiększające obronę fizyczną
o Force - magia lecznicza, umiejętności leczenia i wskrzeszania
Każda klasa ma swój oddzielny poziom (Mastery). Mastery jest ograniczone do 80 poziomu i nie może być wyższe niż poziom postaci. Suma wszystkich poziomów Mastery jest ograniczona do 300. Poziom Mastery zwiększa się wydając odpowiednią ilość SP. W każdej klasie jest 10 typów umiejętności, ich poziomy zwiększa się wydając SP.
Zdobywanie SP i expa jest zależne od największego poziomu Mastery i lvl postaci. Czym lvl jest większy niż Mastery tym więcej expa i mniej SP otrzymuje postać za zabijanie mobów.
Dodatkowo postać może rozwijać trzy profesje. Każda z nich ma swoje oddzielne punkty doświadczenia i poziomy.
* Trader (kupiec) - kupuje towary, które przewozi do innego miasta i sprzedaje z zyskiem
* Thief (złodziej) - napada na podróżujących kupców, zabiera im towar i sprzedaje w mieście złodzieji
* Hunter (łowca) - ochrania kupców przed złodziejami
Ocena
Możliwość wyboru wszystkich umiejętności przez każdą postać zwiększa ilość możliwych rozwinięć postaci. Dwie statystyki troche tą możliwość ogranicza. Ogólnie panuje "moda" na dwa bulidy. Full Str i full Int, jednak niektórzy kombinują z hybrydami.
Za rozwijanie postaci daję dla Silkroad ocenę 8/10.
Ekwipunek
Postać można wyposarzyć w broń, tarczę, 10 części ubioru oraz dodatkowo "przedmiot specjalny". Ubiór dzieli się na 6 częsciowe ubranie oraz 4 różne biżuterie. Każdy przedmiot jest zcharakteryzowany przez kilka standardowych statystyk oraz może postadać dodatkowe opocje. Zarówno statystyki jak i opcje mogą być różne dla każdego przedmiotu. Określane są przez procenty (100% okraśla maksymalną wartość dla przedmiotu, 0% określa wartość minimalną).
Dostępne opcje
* Dla każdego przedmiotu
o Str X Increase - zwiększa o X Str postaci
o Int X Increase - zwiększa o X Int postaci
o Steady (X Time/times) - chroni przed utratą wytrzymałości przedmiotu X razy przy nieudanej próbie ulepszenia przedmiotu
o Immortal (X Time/times) - chroni przed zniknięciem przedmiotu X razy przy nieudanej próbie ulepszenia przedmiotu
o Astral (X Time/times) - chroni przed spadkiem poziomu przedmiotu do 0 X razy przy nieudanej próbie ulepszania przedmiotu na poziom wyższy niż 4, poziom przedmiotu zamiast do 0 spadnie do +4
o Lucky (X Time/times) - działa jak Lucku Powder X razy przy próbie ulepszenia przedmiotu
* Tylko dla broni, tarczy i ubrania
o Durability X% Increase - zwiększa wytrzymałość przedmiotu
o Maximum Durability Reduce X% - zmniejsza wytrzymałość przedmiotu
o Repair Invalid - wytrzymałość przedmiotu zwiękasz się 4x ale nie można go naprawiać
* Tylko dla broni
o Attack Rating X% Increase - zwiększa skuteczność ataku bronią
o Blocking Ratio X% Increase - zmniejsza szanse bloku u przeciwnika
* Tylko dla tarczy
o Critical Ratio X% Increase - zmniejsza szanse na otrzymanie krytycznych obrażeń
* Tylko dla ubrania
o Parry Ratio X% Increase - zwiększa odporność na otrzymanie obrażeń
o HP X% Increase - zwiększa HP postaci
o MP X% Increase - zwiększa MP postaci
* Tylko dla biżuterii
o BurnHour X% Reduce - zmniejsza o X czas trwania statusu burn
o PoisonHour X% Reduce - zmniejsza o X czas trwania statusu poison
o ElectriicShock X% Reduce - zmniejsza o X czas trwania statusu shock
o ZombieHour X% Reduce - zmniejsza o X czas trwania statusu zombie
o Freezing,FrostbiteHour X% Reduce - zmniejsza o X czas trwania statusu frozen
Aby korzystać z przedmiotu należy mieć odpowiedni lvl. Dodatkowo używanie ubrania zależy od płci bohatera. W zależności od wymaganego poziomu przedmoty dzielą się na stopnie (degree). Przedmioty z tego samego stopnia wyglądają tak samo jednak mogą mieć różne wymagania co do lvl.
Każdy przedmiot z ekwipunku posiada swój poziom. Np. przedmiot o poziomie +3 i wymaganym lvl 27 ma statystyki zbliżone do przedmiotu o wymaganym lvl 30. Przedmioty o najniższych wymaganiach lvl w danym degree mogą występować z opcją Seal of Star (SOS), Seal of Moon (SOM) lub Seal of Sun (SOSun). Każda opcja Seal zwiękasza statystyki przedmiotu tak jakby był on na poziomie +5, +10 lub +12 (odpowiednio dla każdego Seal).
Broń
W grze jest dostępnych 5 typów broni
* Sword (miecz) - broń jednoręczna, ma zwiększone obrażenia magiczne
* Blade (ostrze) - broń jednoręczna, ma zwiększone obrażenia fizyczne
* Spear (włócznia) - broń oburęczna, ma zwiększone obrażenia magiczne
* Glavie (glewia) - broń oburęczna, ma zwiększone obrażenia fizyczne
* Bow (łuk) - broń oburęczna, dystansowa
Każda broń posiada 8 statystyk
* Phy. attack power - obrażenia fizyczne zadawane przez broń
* Mag. attack power - obrażenia magiczne zadawane przez broń
* Durablity - wytrzymałość broni
* Attack distance - zasięg broni (wartość stała)
* Critical - współczynnik zwiększający szanse na obrażeń krytycznych
* Phy. reinforce - wspomaga umiejętności fizyczne
* Mag. reinforce - wspomaga umiejętności magiczne
Offline